Продужени боравак се организује у три групе и то :
| ГРУПА | 
ДОЛАЗАК | 
ОДЛАЗАК | 
| I | 
7.00 | 
12.00 | 
| II | 
10.00 | 
15.00 | 
| III | 
12.00 | 
17.00 | 
 
 
Планирани продужени боравак за ученике првог_разреда биће реализован по исказаним потребама родитеља.
У три групе продуженог боравка ради  троје учитеља:
Снежана Поповић,Младен Тадијановић и Славица Велимировић
 
Основна школа „Никола Тесла“, Винча
ПЛАН РАДА ПРОДУЖЕНОГ БОРАВКА ЗА ШКОЛСКУ 2023/2024. ГОД.
 
У школи се организује продужени боравак за ученике првог и другог разреда, а основни социопедагошки циљеви, који се остварују његовим радом су:
- 
Развијање и неговање радних навика, 
 
- 
 развој потенцијала детета, 
 
- 
усмеравање ка самосталном раду и учењу, 
 
- 
развијање моторичких способности, 
 
- 
подстицање групног рада сарадње и дружења,
 
- 
 развијање и неговање језичке и математичке писмености, -идентификовање ученика којима је потребан корективни рад у циљу постизања бољих резултата, 
 
- 
примена правила о лепом понашању током боравка у учионици, трпезарији и школском дворишту,
 
- 
 учење вештина спортског прихватања победе и пораза, подстицање на самоорганизовање групе за заједничке игре, усмеравање ка пријатељским односима и међусобном уважавању
 
 
Боравком ће бити првенствено обухваћени ученици:
-са тешкоћама у интелектуалном, емоционалном и социјалном развоју;
-који живе у непотпуним породицама;
-чије су укупне породичне прилике несређене;
-који живе у слабим стамбеним условима;
-чија оба родитеља раде у иностранству;
-ученици путници;
-чија су оба родитеља запослена.
 
 Рад у продуженом боравку се одвија кроз:
-реализацију часова учења
-израде домаћих задатака
-слободних активности 
-слободног времена.
 
Ученицима  у продуженом боравку, ће се плански и педагошки организовано задавати следеће тзв. припремних домаћих задатака:
Читање дечијих часописа и листова
Читање обавезне школске и домаће лектире
Учење краћих прозних и поетских текстова
Гледање и слушање одређених филмских представа
Посећивање културно- просветних, историских и других значајних знаменитих објеката
Израда мање сложених дидактичких материјала
 
Активности у слободном времену ученика имају првенствено рекреативно-забавни и стваралачки карактер и могу бити:
-Едукативне, 
-Радне
-Културно-уметничке
-Спортске и
-Забавне
Организују се на принципу слободе избора и добровољности. 
 
Ученици у продуженом боравку треба да усваје:
-хигијенске и здравствене навике
-да стекну одговоран однос према својим обавезама
-да самостално решевају домаћи задатак
-да искажу креативност
-да науче да решавају сукобе мирним путем
 
КОРЕКТИВНИ РАД СА УЧЕНИЦИМА
| 
 Садржај 
 | 
 Време 
 | 
 Извршиоци 
 | 
| 
 -Евидентирање ученика којима је потребан корективно-пе-дагошки рад, упознавање са околностима у којима такво дете живи. 
 | 
 септембар и октобар 
 | 
 -ППС,наставници и учитељи 
 | 
| 
 -Саветодавни рад са родитељима ученика којима је потре-бан корективно педагошки рад.  
 | 
 током године 
 | 
 -Младен Тадијановић,наста-вници и учитељи 
 | 
| 
 -Групни и индивидуални рад са ученицима. 
 | 
 током године 
 | 
 -Снежана Поповић,наста-вници и учитељи 
 | 
| 
 -Сарадња у утврђивању нивоа захтева ученика у појединим наставним предметима. 
 | 
 током године 
 | 
 ППС 
 | 
| 
 -Сарадња са различитим институцијама због ученика чија природа проблема превазилази оквире школског бављења. 
 | 
 током године 
 | 
 психолог и педагог 
 | 
| 
 -Евидентирање ученика са проблемима у физичком развоју 
 | 
 септембар 
 | 
 -Наставници физичког ва-спитања и учитељи 
 | 
| 
 -Саветодавни рад са родитељима ученика који имају про-блема у физичком развоју. 
 | 
 током године 
 | 
 -Младен Тадијановић и  на-ставници физичког васпи-тања 
 | 
| 
 -Групна и индивидуална корективна гимнастика 
 | 
 током године 
 | 
 -Снежана Поповић и наста-вници физичког васпитаља 
 | 
| 
 -Евидентирање ученика са проблемима у говору. 
 | 
 септембар 
 | 
 -Јелена Стојадиновић  и   Снежана Поповић 
 | 
| 
 -Саветодавни рад са родитељима ученика који имају говорних проблема. 
 | 
 током године 
 | 
 -Јелена Стојадиновић  и   Снежана Поповић 
 | 
| 
 -Индивидуални корективни рад- говорне вежбе. 
 | 
 током године 
 | 
 -Јелена Стојадиновић и   Снежана Поповић 
 | 
 
ПЛАН И ПРОГРАМ ОБРАЗОВНО- ВАСПИТНОГ РАДА ПРОДУЖЕНОГ БОРАВКА ЗА ШКОЛСКУ 2023/24. ГОДИНУ
 
| 
 Месец 
 | 
 Самостални рад ученика 
 | 
 Занимања у слободно време 
 | 
 Циљеви и задаци 
 | 
| 
 IX 
 | 
 Самостални рад, часови учења и израде домаћих за-датака одвијају се у зависности од програма предви-ђених планом и програмом редо-вне наставе па се као такви не пла-нирају посебно. 
 | 
 -Формирање васпитне групе 
-Упознавање деце кроз игру и избор руководства групе 
-Спортске игре и такмичења у школском дворишту 
-Литерарне и ликовне акти-вности на тему: „Школе су велики и чудни дворци“. Израда паноа и уређивање учионице. 
-Читање школске лектире и дечије штампе 
 | 
 -Развијање другарства и осећаја припадности групи. Развијање та-кмичарског духа и осећаја за по-штовање правила игре. Богаћење речника и развијање маште. 
 | 
| 
 X 
 | 
  | 
 -Обележавање Дана школе рецитовањем пригодних пе-смица 
-Радионице на тему:,,Шта знам о саобраћају“.Обеле-жавање дечије недеље 
 
-Гледање ТВ-програма, играње друштвених и дида-ктичких игара, спортске и такмичарске игре у шко-лском дворишту 
Пројекат „Златна јесен“ 
 | 
 -Неговање традиције. 
 Развијање свести о важности опреза у саобраћају. Упознавање са променама у природи, развијање маште.  
-Развијање и неговање осећаја хуманости.  
  
-Боравак на свежем ваздуху 
 | 
| 
 XI 
 | 
  | 
 -Јесењи мотиви. Јесен нам дарује плодове своје 
-Уређивање паноа и учио-нице 
-Спортске активности у школском дворишту 
-Слушањемузике 
 
-Психолошкерадионице 
 | 
 -Упознавање природе и развијање еколошке свести.  
-Развијање такмичарског духа. 
  
-Развијање културе слушања и разумевања слушане музике. 
-Развијање свести о себи. 
 | 
| 
 XII 
 | 
  | 
 -Пројекат: Новогодишња чаролија: 
-прављење новогодишњих  јелкица од украсног папи-ра,прављење новогодишњих лампиона,прављење ново-годишњих честитки,израда  Снешка Белића од пласти-чних чаша, и израда паноа за Божић 
 | 
 -Развијање еколошке свести. Разијање маште, стваралаштва, осећаја за естетско уређивање простора у коме боравимо.  
Неговање традиција и обичаја 
 | 
| 
 I  
 | 
  | 
 -Обележавање дана Светог Саве рецитовањем приго-дних песмица и уређивањем паноа 
-Израда ликовних и литера-рних радова на тему:,,Зима зима епа шта је“ 
-Боравак на свежем ваздуху и игре на снегу 
-Психолошкерадионице 
 | 
 -Неговање традиције и обичаја.  
  
-Развијање маште и смисла за писмено изражавање.  
 
-Боравак на свежем ваздуху. 
 
-Развијање свести о себи. 
 | 
| 
 II 
 | 
  | 
 -Читање дечије штампе и школске лектире 
-Обележавање дана вино-градара (Свети Трифун) 
-Дан розе мајца“  Међународни дан против вршњачког насиља 
-Такмичење у изговарању брзалица и постављању за-гонетки 
-Гледање ТВ-програма и цртаних филмова 
-Психолошке радионице 
 | 
 -Богаћење маште и речника као и ликовног изражавања кроз симболе. 
-Превенција против насиља.  
 
Развијање такмичарског духа. 
-Развијање правилног односа према медијима. 
 | 
| 
 III 
 | 
  | 
 -Израда честитки за 8. Март 
-Израда и паковање поклона за маме,ликовне и литера-рне активности на тему: ,,ајлепша мама на свету“, уређивање паноа на исту тему 
-Весници пролећа 
 
-Спортске игре и такмичења у школском дворишту 
 | 
 Развијање и неговање љубави и пажње према ближњима. Развијање маште и стваралаштва. 
 
 
-Развијање еколошке свести и љубави према природи. 
-Развијање свести о потреби бора-вка на свежем ваздуху, развијање такмичарског духа. 
 | 
| 
 IV 
 | 
  | 
 -Спортске активности и игре у природи 
-Пројекат“Кад бираш, бирај здраво“ 
-Шарање ускршњих јаја и израда корпица за њих 
-Уређивање паноа на тему: ,,Ускрс“ 
-Драматизација научених текстова 
-Дидактичке игре, гледање ТВ-програма 
 | 
 -Развој свести о значају боравка на свежем ваздуху. 
-Развијање свести о здравој исхрани 
-Неговање традиције.   
 
-Развијање маште и стваралаштва. 
 
-Подстицање способности уживљавања у улоге. 
-Учење кроз игру. Развијање правилног односа према медијима. 
 | 
| 
 V 
 | 
  | 
 -Ликовне и литерарне акти-вности на тему:,,Мај, најле-пши месец“ 
-Радионица на тему дечијих права 
-Излети, посете и шетње, обилазак установа у месту 
-Спортске игре и такмичења у школском дворишту 
 | 
 -Подстицање маште и културе пи-сменог изражавања.  
 
-Развој свести о себи.  
 
-Упознавање околине и рада уста-нове у месту.  
-Боравак на свежем ваздуху. Разви-јање такмичарског духа и осећаја за поштовање правила игре. 
 | 
| 
 VI 
 | 
  | 
 -Ликовне и литерарне акти-вности на тему: „Ближи се ближи лето“ 
-Спортска такмичења и игре у школском дворишту 
-Анализа рада наше заједни-це,изложба ученичких радо-ва 
 | 
 -Развијање маште.Неговање култу-ре писменог и ликовног изражава-ња. 
-Развијање спортског и такмича-рског духа. 
-Развијање способности анализе свог рада и самокритичности. 
 | 
 
Годишњи план рада школске и ваншколске сарадње продуженог боравка за школску 2023/24. годину.
 
| 
 Месец 
 | 
 Сарадници 
 | 
 Облик сарадње 
 | 
| 
 IX 
 | 
 -Родитељи, директор, психо-лог, педагог, наставници редо-вне наставе 
 | 
 -Формирање васпитне групе, израда педагошке докуме-нтације, набавка потребних средстава за рад. Договор о раду, развијање културних, хигијенских, и радних нави-ка. Побољшавање услова боравка рада набавком игра-чки и средстава потребних за рад. 
 | 
| 
 X 
 | 
 -Родитељи, психолог, педагог, наставници редовне наставе 
 | 
 -Свакодневни контакт са родитељима у циљу бољег упознавања социјалних и материјалних прилика у по-родици. Консултација са психо-педагошком службом у циљу унапређивања метода и организације рада. Посе-та библиотеци. Учешће у обележавању дечије недеље. 
 | 
| 
 XI 
 | 
 -Родитељи, психолог, педа-гог, наставници редовне на-ставе 
 | 
 -Свакодневни индивидуални разговори са родитељима и разговори за време дана отворених врата. Сарадња са психо-педагошком службом ради организације психо-лошких радионица.  
 | 
| 
 XII 
 | 
 -Родитељи, наставници редо-вне наставе 
 | 
 -Свакодневни индивидуални разговори са учитељима у циљу сагледавања постигнутих резултата у раду уче-ника. Разговори са родитељима у циљу анализе пости-гнутих резултата рада. Учешће у новогодишњем маске-мбалу у сарадњи са учитељима. 
 | 
| 
 I 
 | 
 -Родитељи, психолог, педа-гог, наставници редовне на-ставе 
 | 
 -Анализа васпитно-образовног рада и успеха ученика. Пружање помоћи ученицима који имају потешкоће у савладавању предвиђених садржаја. 
 | 
| 
 II 
 | 
 -Родитељи и наставници редовне наставе 
 | 
 -Анализа и разговор о дисциплини ученика у проду-женом боравку. Посета библиотеци у циљу упознавања ученика са средствима масовних комуникација као и упознавање са руковањем апаратима. 
 | 
| 
 III 
 | 
 -Родитељи, наставници редо-вне наставе 
 | 
 -Израда честитки и поклона за маме. Организовање при-редбе за 8. март или осмомартовске продајне изложбе.  
 | 
| 
 IV 
 | 
 -Родитељи, психолог, педа-гог, наставници редовне на-ставе 
 | 
 -Свакодневни разговори са родитељима и наставници-ма о успеху ученика у циљу постизања што бољих резу-лтата у школском учењу. Учешће у Вашару стварала-штва. 
 | 
| 
 V 
 | 
 -Родитељи, психолог, педа-гог, наставници редовне на-ставе, стручњаци археоло-шког налазишта. 
 | 
 -Индивидуални разговори у циљу побољшања успеха ученика. Посета археолошком налазишту „Бело брдо“ у Винчи. 
 | 
| 
 VI 
 | 
 -Родитељи, наставници редо-вне наставе 
 | 
 -Анализа успеха ученика на крају школске године. За-вршно дружење.  
 | 
 
ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА СТРУЧНОГ АКТИВА ЗА ШКОЛСКО  РАЗВОЈНО ПЛАНИРАЊЕ   (школска 2023/24.година)
Координатор:Виола Ћук
 
| 
 ВРЕМЕ 
 | 
 САДРЖАЈ РАДА 
 | 
 ИЗВРШИОЦИ 
 | 
| 
 септембар 
 | 
 1.Конституисање стручног актива 
2.Упознавање чланова тима са извештајем о раду у шк.2022/23.години 
 
3.Израда Плана активности из Развојног плана школе за шк.2023/24.г.  
 
4.Договор о даљој реализацији  пројектних активности на тему Путо-вање у прошлост нашег краја  
 | 
 -Виола Ћук 
-Виола Ћук и Марија Марковић 
-Чланови стручног актива  ШРП 
-Бранислав Живко-вић, Татјана Илић, Татјана Арсић и чла-нови СА за ШРП 
 | 
| 
 октобар 
 | 
 5.Сарадња са стручним већима и школским тимовима  у реализацији планираних активности из ШРП  
 
6.Реализација радионица и пројектних  активности из Плана активности РПШ за текућу школску годину  
 | 
 -Координатори шко-лских тимова и ру-ководиоци већа 
-Виолета Сандуло-вић, Весна Будимир, Весна Ђорђевић и Бранка Алимпијевић  
 | 
| 
 новембар 
 | 
 7.Сарадња и договор са СВ везана за планирање и реализацију проје-ктних активности везаних за обележавање Светског дана науке и обе-лежавање значајних датума 
  
8.Праћење реализације радионица и  пројектних активности 
 | 
 -Снежана Ракић,Љ.Јо-вић, М.Стаменковић, 
Ивана Живанчевић Вулетић ,Данијела Миликић и руково-диоци СВ 
-Виола Ћук 
 | 
| 
 децембар 
 | 
 9.Сарадња са СА за развој школског програма и координисање рада са осталим стручним тимовима у школи 
 
10.Процена реализованих активности и предлози за унапређење рада  
 | 
 -Виола Ћук,Марија Марковић и Снежа-на Ракић 
-СВ, тимови, ОС 
 | 
| 
 јануар/фебруар 
 | 
 11.Самопроцена реализованих активности у првом полугодишту  
 
12.Договор о раду у другом полугодишту 
 | 
 -Виола Ћук и Ма- рија Марковић 
-Чланови стручног актива ШРП 
 | 
| 
 март 
 | 
 13.Реализација акција, предавања, радионица планираних школским развојним планом и разматрање потешкоћа у реализацији плана.  
 | 
 -ОС, ППС и руко-водиоци СВ 
 | 
| 
 април/мај 
 | 
 14.Договор о реализацији планираних активно-сти из школског развојног плана и пројектним активностима 
15.Извештавање представника стручних органа школе о реализацији остварених садржаја 
 | 
 -Татјана Арсић и Данијела Миликић 
-Тања Илић ,Жарко Станковић и Марија Марковић 
 | 
| 
 јун 
 | 
 16.Евалуација реализованих садржаја 
 
17.Израда извештаја о раду за  шк.2023/24.год. 
18.Израда плана рада и плана активности  за наредну школску годину 
 
19.Извештавање Наставничког већа и стручних већа и тимова о реа- 
лизацији активности у  шк.2023/24.години 
 | 
 -Виола Ћук и Ма- рија Марковић 
-Виола Ћук  
-Виола Ћук и чланови СА за ШРП 
-Виола Ћук 
 |