♥ ОШ "Никола Тесла" Винча ♥
ЦИЉЕВИ ОБРАЗОВАЊА И ВАСПИТАЊА
Циљеви образовања и васпитања јесу:
1.Пун и усклађен интелектуални,емоционални,социјални,морални и физички развој сваког детета и ученика,у складу са његовим узрастом,развојним потребама и интересовањима;
2.Стицање квалитетних знања и вештина и формирање вредносних ставова,језичке, математичке, научне,уметничке,културне,медијске,техничке,финансијске и информатичке писмености,неопходних за наставак школовања и активну укљученост у живот породице и заједнице;
3.Развој стваралачких способности,креативности,естетске перцепције и укуса,као и изражавање на језицима различитих уметности;
4.Развој способности проналажења,анализирања,примене и саопштавања информација,уз вешто и ефикасно коришћење медија и инфомационо-комуникационих технологија;
5.Оспособљавње за решавње проблема,повезивање и примену знања и вештина у даљем образовању и свакодневном животу;
6.Развој мотивације за учење и оспособљавање за самостално учење и образовање током целог живота;
7.Развој свести о себи,самоиницијативе,способности самовредновања и изражавања свог мишљења;
8.Оспособљавање за доношење ваљаних одлука о избору даљег образовања и занимања,сопственог развоја и будућег живота;
9.Развој кључних компетенција потребних за живот у савременом друштву;
10.Развој и практиковање здравог начина живота,свести о важности сопственог здравља и безбе-дности,потребе неговања и развоја физичких способности;
11.Развој свести о значају одрживог развоја,заштите и одржавања природе и животне средине, еко-лошке етике и заштите животиња;
12.Развој способности комуницирања,дијалога,осећања солидарности,квалитетне и ефикасне сарадње са другима и способности за тимски рад и неговање другарства и пријатељства;
13.Развијање способности за улогу одговорног грађанина,за живот у демократски уређеном и хума-ном друштву заснованом на поштовању људских и грађандких права,као и основних вредности правде, истине,слободе,поштења и личне одговорности;
14.Формирање ставова,уверења и система вредности,развој личног и националног идентитета, ра-звијање свести и осећања припадности држави Србији,поштовање и неговање српског језика и свог матерњег језика,традиције и културе српског народа,националних мањина и етничких заједница, других народа,развијање мултикултурализма,поштовање и очување националног и светског културног наслеђа;
15.Развој и поштовање расне,националне културе,језичке верске и узрасне равноправности и толеранције.
Полазне основе рада школе:
Основним образовањем и васпитавањем остварују се општи и посебни исходи,тако да ће ученици након завршеног основног образовања:
1.Имати усвојен интегрисан систем научно заснованих знања о природи и друштву и бити способни да тако стечена знања примењују и размењују;
2.Умети да ефикасно усмено и писмено комуницирају на српском,односно на српском и најмање једном страном језику користећи се разноврсним вербалним ,визуелним и симболичким средствима;
3.Бити функционално писмени у математичком,научном и финансијском домену;
4.Умети да ефикасно и критички користе научна знања и технологију,уз показивање одговорности према свом животу,животу других и животној средини;
5.Бити способни да разумеју различите форме уметничког изражавања и да их користе за сопствено изражавање;
6.Бити оспособљени за самостално учење
7.Бити способни да прикупљају,анализирају и критички процењују информације;
8.Моћи да идентификују и решавају проблеме и доносе одлуке користећи критичко и креативно мишљење и релевантна знања;
9.Бити спремни да прихвате изазове и промене уз одговоран однос према себи и својим активно-стима;
10.Бити одговорни према сопственом здрављу и његовом очувању;
11.Умети да препознају и уваже људска и дечја права и бити способни да активно учествују у њиховом остваривању;
12.Имати развијено осећање припадности сопственој породици,нацији и култури,познавати сопствену традицију и доприносити њеном очувању и развоју;
13.Знати и поштовати традицију,идентитет и културу других заједница и бити способни да сарађују са њиховим припадницима ;
14.Бити способни да ефикасно и конструктивно раде као чланови тима,групе,организације и заједнице.
У овој школској години истакнути су следећи задаци:
-школа је дужна да у овој школској години оствари све облике васпитно-образовног рада утврђене правилником о наставном плану и програму и да у том циљу доноси свој Годишњи план рада;
-Годишњим планом рада се утврђују време, место, начин и носиоци остваривања наставног плана и програма;
-да се од I доVIII разреда ради по плановима и програмима које је школа донела у складу са општим и посебним основама школског програма;
-да ће се организација образовно-васпитног рада у свим одељењима остваривати као полудневна настава;
-праћењем и анализом рада и резултата рада у протеклој години уочено је да нека питања из живота и рада школе у наредном периоду треба успешније остваривати:организованије чување и рационалније коришћење школских ресурса;осмишљеније предузимање мера да се расположива литература у библиотеци користи благовремено и стваралачки;још редовније посећивање угледних часова;да се редовније и отвореније разматрају искуства; много студиозније прилажење пословима у вези са непосредним радом одељенских старешина са ученицима; боља сарадња са родитељима појединих ученика који имају проблема у школи; боља организација слободног времена, благовременије реаговање на све проблеме; довођење рада стручних већа на виши ниво;
-ове школске године ће бити 47 одељења млађих разреда,и 45 одељења старијих разреда ;
-енглески језик ће учити ученици oд I до VIII разреда као обавезни наставни предмет;
-француски језик ће се изучавати oд V до VIII разреда са по 2 часа недељно као изборни наставни предмет;
-да ће ученици технику и технологију у V,VI, VII и VIII разреду похађати по групама;
-да ће ученици информатику и рачунарство у V,VI ,VII и VIII разреду похађати као обавезни предмет ;
-да ће се од I до VIII разреда остваривати верска настава и грађанско васпитање;
-да ће ученици од Vдо VIII разреда имати слободне наставне активности
-однос наставника према планирању, припремању и остваривањ упрограма ће бити на завидном нивоу;
-стручност наставника гарантоваће још бољи рад на остваривању задатака на реализацији наставних садржаја;
-потребно је побољшати постигнућа ученика релизовањем иницијалних,полугодишњих и годишњих тестова знања ученика;
-потребно je побољшати резултате (нпр. на такмичењима у школи и ван ње и да обухват ученика из појединих дисциплина треба повећати с обзиром и на чињеницу да додела дипломе „Вук Караџић” зависи од пласмана ученика на овим такмичењима);
-потребна je организована и стална помоћ ученицима VIII разреда ради постизања добрих резултата на завршном испиту, и то пре свега предметних наставника српског језика ,математике,предмета из којих се полаже комбиновани тест, стручних сарадника и директора школе;
-потребно је укључивање родитеља у остваривање одређених програмских садржаја и других захтева што се показало корисним у протеклој школској години;
-да се на пословима и радним задацима наставног особља налазе углавном особе које имају воље, енергије и жеље да афирмишу свој рад и рад школе у целини;
-да се посебни програми васпитно-образовног рада реализују у потпуности и да тако ученици добију могућност да изразе своју креативност и интересовања,као и да добију пуну подршку запослених у настави и ваннаставним активностима;
Продужени боравак се организује у три групе и то :
ГРУПА | ДОЛАЗАК | ОДЛАЗАК |
I | 7.00 | 12.00 |
II | 10.00 | 15.00 |
III | 12.00 | 17.00 |
Планирани продужени боравак за ученике првог_разреда биће реализован по исказаним потребама родитеља.
У три групе продуженог боравка ради троје учитеља:
Снежана Поповић,Младен Тадијановић и Славица Велимировић
Основна школа „Никола Тесла“, Винча
ПЛАН РАДА ПРОДУЖЕНОГ БОРАВКА ЗА ШКОЛСКУ 2023/2024. ГОД.
У школи се организује продужени боравак за ученике првог и другог разреда, а основни социопедагошки циљеви, који се остварују његовим радом су:
Развијање и неговање радних навика,
развој потенцијала детета,
усмеравање ка самосталном раду и учењу,
развијање моторичких способности,
подстицање групног рада сарадње и дружења,
развијање и неговање језичке и математичке писмености, -идентификовање ученика којима је потребан корективни рад у циљу постизања бољих резултата,
примена правила о лепом понашању током боравка у учионици, трпезарији и школском дворишту,
учење вештина спортског прихватања победе и пораза, подстицање на самоорганизовање групе за заједничке игре, усмеравање ка пријатељским односима и међусобном уважавању
Боравком ће бити првенствено обухваћени ученици:
-са тешкоћама у интелектуалном, емоционалном и социјалном развоју;
-који живе у непотпуним породицама;
-чије су укупне породичне прилике несређене;
-који живе у слабим стамбеним условима;
-чија оба родитеља раде у иностранству;
-ученици путници;
-чија су оба родитеља запослена.
Рад у продуженом боравку се одвија кроз:
-реализацију часова учења
-израде домаћих задатака
-слободних активности
-слободног времена.
Ученицима у продуженом боравку, ће се плански и педагошки организовано задавати следеће тзв. припремних домаћих задатака:
Читање дечијих часописа и листова
Читање обавезне школске и домаће лектире
Учење краћих прозних и поетских текстова
Гледање и слушање одређених филмских представа
Посећивање културно- просветних, историских и других значајних знаменитих објеката
Израда мање сложених дидактичких материјала
Активности у слободном времену ученика имају првенствено рекреативно-забавни и стваралачки карактер и могу бити:
-Едукативне,
-Радне
-Културно-уметничке
-Спортске и
-Забавне
Организују се на принципу слободе избора и добровољности.
Ученици у продуженом боравку треба да усваје:
-хигијенске и здравствене навике
-да стекну одговоран однос према својим обавезама
-да самостално решевају домаћи задатак
-да искажу креативност
-да науче да решавају сукобе мирним путем
КОРЕКТИВНИ РАД СА УЧЕНИЦИМА
ПЛАН И ПРОГРАМ ОБРАЗОВНО- ВАСПИТНОГ РАДА ПРОДУЖЕНОГ БОРАВКА ЗА ШКОЛСКУ 2023/24. ГОДИНУ
Годишњи план рада школске и ваншколске сарадње продуженог боравка за школску 2023/24. годину.
ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА СТРУЧНОГ АКТИВА ЗА ШКОЛСКО РАЗВОЈНО ПЛАНИРАЊЕ (школска 2023/24.година)
Координатор:Виола Ћук
ПРОГРАМ РАДА УЧЕНИЧКОГ ПАРЛАМЕНТА
Координатор:Јелена Стојадиновић
шк.2023/24.г.
ЧЛАНОВИ: Председник: Виктор Парезановић 7/7, Заменик - Милица Живковић 8/3, Записничар - Ања Стојановић 8/6, Школски одбор - Лука Ђуришић 8/4, Ања Томић 7/12, Тим за самовредновање - СараАнђелковић 8/2, Јована Тодоровић 8/3, Ања Стојановић 8/6, Тим за инклузију - Нађа Ристић 7/6, Андреа Стефановић 8/6, Тим за школско развојно планирање - Никола Николић 7/11, Анита Младеновић 7/11, Стручни актив за развој школског програма - Лена Миленовић 7/4, Стефан Богдановић 7/6
ПРОГРАМ РАДА УЧЕНИЧКОГ ПАРЛАМЕНТА
шк.2022/23.г.
Ученички парламент 2019/20.
Координатор рада Ученичког парламента је логопед школе Дивна Милошевић
За УП се каже да је то ФОРУМ ЗА ТРЕНИРАЊЕ ДЕМОКРАТИЈЕ, јер нама ученицима омогућава демократски начин удруживања како би заступали интересе свих ученика у школи и узели активну улогу у процесу доношења одлука које се нас непосредно тичу. Зато УП представља и први корак ка демократији јер се кроз учешће у његовом раду, ми млади, учимо уважавању различитости, култури дијалога и осталим вредностима демократије.
Ученички Парламент је репрезентативно тело унутар школе које оснивају, бирају и чине сами ученици и његово оснивање је слободно и законом загарантовано.
Ми ученици, најбоље разумемо своје потребе, најбоље препознајемо наше проблеме. Кроз УП, омогућавамо школи да нам што боље изађе у сусрет.На тај начин подстичемо однос разумевања и уважавања ученика са једне стране и наставника и управе са друге стране. Али,ми желимо и да утичемо на развој укупног друштвеног живота локалне заједнице кроз сарадњу са институцијама и организацијама које воде бригу о нама младима. Зато је неопходно да сви субјекти у школи и локалној заједници, прихвате УП као поузданог партнера у различитим активностима.
Ми нисмо институција за ''једнократну употребу'', већ настављамо са радом из године у годину,са сваком новом генерацијом у другом саставу али са истим циљем – ДА НАМ СВИМА БУДЕ БОЉЕ!
Руководство Ученичког парламента: председник Ана Марија Гајић 8/8, потпредседник Лазар Антић 7/3, записничарка Милица Борковић 8/5.
7/1 - Теодора Трајковић и Невена Лалић
7/2 - Павле Петровић и Анђела Стоилковић
7/3 - Лазар Антић и Вук Митровић
7/4 - Теодора Арсенијевић и Теодора Митровић
7/5 - Ирена Мијатовић и Милица Комјеновић
7/6 - Вукашин Ивановић и Анастасија Стефановић
7/7 - Тамара Панић и Лепосава Павковић
7/8 - Кристина Веселиновић и Мина Радовановић
7/9 - Анђелија Ђорђић и Мина Иванчевић
7/10 - Теодора Теодоровић и Теодора Спасојевић
7/11 - Елена Матејић и Исидора Петровић
8/1 - Матеја Станојевски и Мартина Миленковић
8/2 - Марија Седларевић и Николета Пешић
8/3 -Теа Ракетић и Катарина Тодоровић
8/4 - Андријана Бјелопавлић и Владимир Предолац
8/5 - Милица Борковић и Марко Миленковић
8/6 - Сана Нинић и Михајло Савић
8/7 - Анђела Здравковић и Тијана Спасић
8/8 - Ана Марија Гајић и Лазар Гачевић
8/9 - Ања Милошевић и Анђела Баста
8/10 - Лазар Крчмар и Александар Матејић
8/11 - Кристина Рикић и Александра Аничић
Тим за заштиту деце од насиља и злостављања: Ирена Мијатовић 7/5, Мина Иванчевић 7/4.
Тим за школско развојно планирање: Анђела Здравковић 8/7, Теа Ракитић 8/3.
Тим за самовредновање рада школе: Милица Борковић 8/5, Невена Лалић 7/1.
Тим за инклузију: Матеја Станојевски 8/1, Лазар Гачевић 8/8.
Тим за ПО: Тамара Панић 7/7, Лепосава Павковић 7/7.
Тим за обезбеђивање квалитета рада и развоја установе: Лазар Крчмар 8/10, Владимир Предолац 8/4.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2018/19.
Руководство Ученичког парламента: председник Ана Марија Гајић 7/8, потпредседник Валентина Петковић 8/3, записничар Ања Радовојевић 7/1
Чланови Ученичког парламента:
7/1 Ања Радивојевић, Милица Николић
7/2 Марија Седларевић, Невена Манојловић
7/3 Никола Добре, Дејан Турајлић
7/4 Андријана Бјелопавлић, Владимир Предолац
7/5 Тијана Марјановић, Дамјан Срдановић
7/6 Сана Нинић, Елена Поповић
7/7 Анђела Здравковић, Јован Вучковић
7/8 Ана Марија Гајић, Ленка Стојковић
7/9 Катарина Ракић, Катарина Матић
7/10 Робин Николић, Нилолина Николић
7/11 Вања Стевановић, Александар Николић
8/1 Андреа Јевтић, Милица Којић
8/2 Јована Цветковић, Николина Мемаровић
8/3 Валентина Петковић, Александра Ђуришић
8/4 Андриа Петровић, Алекса Коцић
8/5 Јован Ристић, Марија Котлаја
8/6 Јована Петковић, Алекса Банковић
8/7 Лазар Митић, Марија Гајић
8/8 Богдан Репановић, Дуња Радовановић
8/9 Анђела Вуди, Мина Радинаревић
8/10 Анђела Косовац, Анђела Ђошевски
8/11 Леонора Живановић, Илија Милосављевић
Ученици који су у парламенту присутни су и учествују у раду: Тима за заштиту деце од насиља и злостављања, за Школско развојно планирање, Самовредновање рада школе, Тим за ПО,Председник и потпредседник УП присуствују седницама Наставничког већа и Школског одбора. Такође учествују у раду Тима за обезбеђивање квалитета и развој установе.
ОДЕЉЕЊСКЕ СТАРЕШИНЕ
1– 4.РАЗРЕДА
5 – 8. РАЗРЕДА
РАСПОРЕД ПИСМЕНИХ ПРОВЕРА ЗА 1. РАЗРЕД
2.ПОЛУГОДИШТЕ ШКОЛСКЕ 2022/2023.ГОДИНЕ
РАСПОРЕД ПИСМЕНИХ ПРОВЕРА ЗА 2. РАЗРЕД
2.ПОЛУГОДИШТЕ ШКОЛСКЕ 2022/2023.ГОДИНЕ
РАСПОРЕД ПИСМЕНИХ ПРОВЕРА ЗА 3. РАЗРЕД
2.ПОЛУГОДИШТЕ ШКОЛСКЕ 2022/2023.ГОДИНЕ
РАСПОРЕД ПИСМЕНИХ ПРОВЕРА ЗА 4. РАЗРЕД
ПОЛУГОДИШТЕ ШКОЛСКЕ 2022/2023.ГОДИНЕ