Продужени боравак се организује у три групе и то :
ГРУПА |
ДОЛАЗАК |
ОДЛАЗАК |
I |
7.00 |
12.00 |
II |
10.00 |
15.00 |
III |
12.00 |
17.00 |
Планирани продужени боравак за ученике првог_разреда биће реализован по исказаним потребама родитеља.
У три групе продуженог боравка ради троје учитеља:
Снежана Поповић,Младен Тадијановић и Славица Велимировић
Основна школа „Никола Тесла“, Винча
ПЛАН РАДА ПРОДУЖЕНОГ БОРАВКА ЗА ШКОЛСКУ 2023/2024. ГОД.
У школи се организује продужени боравак за ученике првог и другог разреда, а основни социопедагошки циљеви, који се остварују његовим радом су:
-
Развијање и неговање радних навика,
-
развој потенцијала детета,
-
усмеравање ка самосталном раду и учењу,
-
развијање моторичких способности,
-
подстицање групног рада сарадње и дружења,
-
развијање и неговање језичке и математичке писмености, -идентификовање ученика којима је потребан корективни рад у циљу постизања бољих резултата,
-
примена правила о лепом понашању током боравка у учионици, трпезарији и школском дворишту,
-
учење вештина спортског прихватања победе и пораза, подстицање на самоорганизовање групе за заједничке игре, усмеравање ка пријатељским односима и међусобном уважавању
Боравком ће бити првенствено обухваћени ученици:
-са тешкоћама у интелектуалном, емоционалном и социјалном развоју;
-који живе у непотпуним породицама;
-чије су укупне породичне прилике несређене;
-који живе у слабим стамбеним условима;
-чија оба родитеља раде у иностранству;
-ученици путници;
-чија су оба родитеља запослена.
Рад у продуженом боравку се одвија кроз:
-реализацију часова учења
-израде домаћих задатака
-слободних активности
-слободног времена.
Ученицима у продуженом боравку, ће се плански и педагошки организовано задавати следеће тзв. припремних домаћих задатака:
Читање дечијих часописа и листова
Читање обавезне школске и домаће лектире
Учење краћих прозних и поетских текстова
Гледање и слушање одређених филмских представа
Посећивање културно- просветних, историских и других значајних знаменитих објеката
Израда мање сложених дидактичких материјала
Активности у слободном времену ученика имају првенствено рекреативно-забавни и стваралачки карактер и могу бити:
-Едукативне,
-Радне
-Културно-уметничке
-Спортске и
-Забавне
Организују се на принципу слободе избора и добровољности.
Ученици у продуженом боравку треба да усваје:
-хигијенске и здравствене навике
-да стекну одговоран однос према својим обавезама
-да самостално решевају домаћи задатак
-да искажу креативност
-да науче да решавају сукобе мирним путем
КОРЕКТИВНИ РАД СА УЧЕНИЦИМА
Садржај
|
Време
|
Извршиоци
|
-Евидентирање ученика којима је потребан корективно-пе-дагошки рад, упознавање са околностима у којима такво дете живи.
|
септембар и октобар
|
-ППС,наставници и учитељи
|
-Саветодавни рад са родитељима ученика којима је потре-бан корективно педагошки рад.
|
током године
|
-Младен Тадијановић,наста-вници и учитељи
|
-Групни и индивидуални рад са ученицима.
|
током године
|
-Снежана Поповић,наста-вници и учитељи
|
-Сарадња у утврђивању нивоа захтева ученика у појединим наставним предметима.
|
током године
|
ППС
|
-Сарадња са различитим институцијама због ученика чија природа проблема превазилази оквире школског бављења.
|
током године
|
психолог и педагог
|
-Евидентирање ученика са проблемима у физичком развоју
|
септембар
|
-Наставници физичког ва-спитања и учитељи
|
-Саветодавни рад са родитељима ученика који имају про-блема у физичком развоју.
|
током године
|
-Младен Тадијановић и на-ставници физичког васпи-тања
|
-Групна и индивидуална корективна гимнастика
|
током године
|
-Снежана Поповић и наста-вници физичког васпитаља
|
-Евидентирање ученика са проблемима у говору.
|
септембар
|
-Јелена Стојадиновић и Снежана Поповић
|
-Саветодавни рад са родитељима ученика који имају говорних проблема.
|
током године
|
-Јелена Стојадиновић и Снежана Поповић
|
-Индивидуални корективни рад- говорне вежбе.
|
током године
|
-Јелена Стојадиновић и Снежана Поповић
|
ПЛАН И ПРОГРАМ ОБРАЗОВНО- ВАСПИТНОГ РАДА ПРОДУЖЕНОГ БОРАВКА ЗА ШКОЛСКУ 2023/24. ГОДИНУ
Месец
|
Самостални рад ученика
|
Занимања у слободно време
|
Циљеви и задаци
|
IX
|
Самостални рад, часови учења и израде домаћих за-датака одвијају се у зависности од програма предви-ђених планом и програмом редо-вне наставе па се као такви не пла-нирају посебно.
|
-Формирање васпитне групе
-Упознавање деце кроз игру и избор руководства групе
-Спортске игре и такмичења у школском дворишту
-Литерарне и ликовне акти-вности на тему: „Школе су велики и чудни дворци“. Израда паноа и уређивање учионице.
-Читање школске лектире и дечије штампе
|
-Развијање другарства и осећаја припадности групи. Развијање та-кмичарског духа и осећаја за по-штовање правила игре. Богаћење речника и развијање маште.
|
X
|
|
-Обележавање Дана школе рецитовањем пригодних пе-смица
-Радионице на тему:,,Шта знам о саобраћају“.Обеле-жавање дечије недеље
-Гледање ТВ-програма, играње друштвених и дида-ктичких игара, спортске и такмичарске игре у шко-лском дворишту
Пројекат „Златна јесен“
|
-Неговање традиције.
Развијање свести о важности опреза у саобраћају. Упознавање са променама у природи, развијање маште.
-Развијање и неговање осећаја хуманости.
-Боравак на свежем ваздуху
|
XI
|
|
-Јесењи мотиви. Јесен нам дарује плодове своје
-Уређивање паноа и учио-нице
-Спортске активности у школском дворишту
-Слушањемузике
-Психолошкерадионице
|
-Упознавање природе и развијање еколошке свести.
-Развијање такмичарског духа.
-Развијање културе слушања и разумевања слушане музике.
-Развијање свести о себи.
|
XII
|
|
-Пројекат: Новогодишња чаролија:
-прављење новогодишњих јелкица од украсног папи-ра,прављење новогодишњих лампиона,прављење ново-годишњих честитки,израда Снешка Белића од пласти-чних чаша, и израда паноа за Божић
|
-Развијање еколошке свести. Разијање маште, стваралаштва, осећаја за естетско уређивање простора у коме боравимо.
Неговање традиција и обичаја
|
I
|
|
-Обележавање дана Светог Саве рецитовањем приго-дних песмица и уређивањем паноа
-Израда ликовних и литера-рних радова на тему:,,Зима зима епа шта је“
-Боравак на свежем ваздуху и игре на снегу
-Психолошкерадионице
|
-Неговање традиције и обичаја.
-Развијање маште и смисла за писмено изражавање.
-Боравак на свежем ваздуху.
-Развијање свести о себи.
|
II
|
|
-Читање дечије штампе и школске лектире
-Обележавање дана вино-градара (Свети Трифун)
-Дан розе мајца“ Међународни дан против вршњачког насиља
-Такмичење у изговарању брзалица и постављању за-гонетки
-Гледање ТВ-програма и цртаних филмова
-Психолошке радионице
|
-Богаћење маште и речника као и ликовног изражавања кроз симболе.
-Превенција против насиља.
Развијање такмичарског духа.
-Развијање правилног односа према медијима.
|
III
|
|
-Израда честитки за 8. Март
-Израда и паковање поклона за маме,ликовне и литера-рне активности на тему: ,,ајлепша мама на свету“, уређивање паноа на исту тему
-Весници пролећа
-Спортске игре и такмичења у школском дворишту
|
Развијање и неговање љубави и пажње према ближњима. Развијање маште и стваралаштва.
-Развијање еколошке свести и љубави према природи.
-Развијање свести о потреби бора-вка на свежем ваздуху, развијање такмичарског духа.
|
IV
|
|
-Спортске активности и игре у природи
-Пројекат“Кад бираш, бирај здраво“
-Шарање ускршњих јаја и израда корпица за њих
-Уређивање паноа на тему: ,,Ускрс“
-Драматизација научених текстова
-Дидактичке игре, гледање ТВ-програма
|
-Развој свести о значају боравка на свежем ваздуху.
-Развијање свести о здравој исхрани
-Неговање традиције.
-Развијање маште и стваралаштва.
-Подстицање способности уживљавања у улоге.
-Учење кроз игру. Развијање правилног односа према медијима.
|
V
|
|
-Ликовне и литерарне акти-вности на тему:,,Мај, најле-пши месец“
-Радионица на тему дечијих права
-Излети, посете и шетње, обилазак установа у месту
-Спортске игре и такмичења у школском дворишту
|
-Подстицање маште и културе пи-сменог изражавања.
-Развој свести о себи.
-Упознавање околине и рада уста-нове у месту.
-Боравак на свежем ваздуху. Разви-јање такмичарског духа и осећаја за поштовање правила игре.
|
VI
|
|
-Ликовне и литерарне акти-вности на тему: „Ближи се ближи лето“
-Спортска такмичења и игре у школском дворишту
-Анализа рада наше заједни-це,изложба ученичких радо-ва
|
-Развијање маште.Неговање култу-ре писменог и ликовног изражава-ња.
-Развијање спортског и такмича-рског духа.
-Развијање способности анализе свог рада и самокритичности.
|
Годишњи план рада школске и ваншколске сарадње продуженог боравка за школску 2023/24. годину.
Месец
|
Сарадници
|
Облик сарадње
|
IX
|
-Родитељи, директор, психо-лог, педагог, наставници редо-вне наставе
|
-Формирање васпитне групе, израда педагошке докуме-нтације, набавка потребних средстава за рад. Договор о раду, развијање културних, хигијенских, и радних нави-ка. Побољшавање услова боравка рада набавком игра-чки и средстава потребних за рад.
|
X
|
-Родитељи, психолог, педагог, наставници редовне наставе
|
-Свакодневни контакт са родитељима у циљу бољег упознавања социјалних и материјалних прилика у по-родици. Консултација са психо-педагошком службом у циљу унапређивања метода и организације рада. Посе-та библиотеци. Учешће у обележавању дечије недеље.
|
XI
|
-Родитељи, психолог, педа-гог, наставници редовне на-ставе
|
-Свакодневни индивидуални разговори са родитељима и разговори за време дана отворених врата. Сарадња са психо-педагошком службом ради организације психо-лошких радионица.
|
XII
|
-Родитељи, наставници редо-вне наставе
|
-Свакодневни индивидуални разговори са учитељима у циљу сагледавања постигнутих резултата у раду уче-ника. Разговори са родитељима у циљу анализе пости-гнутих резултата рада. Учешће у новогодишњем маске-мбалу у сарадњи са учитељима.
|
I
|
-Родитељи, психолог, педа-гог, наставници редовне на-ставе
|
-Анализа васпитно-образовног рада и успеха ученика. Пружање помоћи ученицима који имају потешкоће у савладавању предвиђених садржаја.
|
II
|
-Родитељи и наставници редовне наставе
|
-Анализа и разговор о дисциплини ученика у проду-женом боравку. Посета библиотеци у циљу упознавања ученика са средствима масовних комуникација као и упознавање са руковањем апаратима.
|
III
|
-Родитељи, наставници редо-вне наставе
|
-Израда честитки и поклона за маме. Организовање при-редбе за 8. март или осмомартовске продајне изложбе.
|
IV
|
-Родитељи, психолог, педа-гог, наставници редовне на-ставе
|
-Свакодневни разговори са родитељима и наставници-ма о успеху ученика у циљу постизања што бољих резу-лтата у школском учењу. Учешће у Вашару стварала-штва.
|
V
|
-Родитељи, психолог, педа-гог, наставници редовне на-ставе, стручњаци археоло-шког налазишта.
|
-Индивидуални разговори у циљу побољшања успеха ученика. Посета археолошком налазишту „Бело брдо“ у Винчи.
|
VI
|
-Родитељи, наставници редо-вне наставе
|
-Анализа успеха ученика на крају школске године. За-вршно дружење.
|
ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА СТРУЧНОГ АКТИВА ЗА ШКОЛСКО РАЗВОЈНО ПЛАНИРАЊЕ (школска 2023/24.година)
Координатор:Виола Ћук
ВРЕМЕ
|
САДРЖАЈ РАДА
|
ИЗВРШИОЦИ
|
септембар
|
1.Конституисање стручног актива
2.Упознавање чланова тима са извештајем о раду у шк.2022/23.години
3.Израда Плана активности из Развојног плана школе за шк.2023/24.г.
4.Договор о даљој реализацији пројектних активности на тему Путо-вање у прошлост нашег краја
|
-Виола Ћук
-Виола Ћук и Марија Марковић
-Чланови стручног актива ШРП
-Бранислав Живко-вић, Татјана Илић, Татјана Арсић и чла-нови СА за ШРП
|
октобар
|
5.Сарадња са стручним већима и школским тимовима у реализацији планираних активности из ШРП
6.Реализација радионица и пројектних активности из Плана активности РПШ за текућу школску годину
|
-Координатори шко-лских тимова и ру-ководиоци већа
-Виолета Сандуло-вић, Весна Будимир, Весна Ђорђевић и Бранка Алимпијевић
|
новембар
|
7.Сарадња и договор са СВ везана за планирање и реализацију проје-ктних активности везаних за обележавање Светског дана науке и обе-лежавање значајних датума
8.Праћење реализације радионица и пројектних активности
|
-Снежана Ракић,Љ.Јо-вић, М.Стаменковић,
Ивана Живанчевић Вулетић ,Данијела Миликић и руково-диоци СВ
-Виола Ћук
|
децембар
|
9.Сарадња са СА за развој школског програма и координисање рада са осталим стручним тимовима у школи
10.Процена реализованих активности и предлози за унапређење рада
|
-Виола Ћук,Марија Марковић и Снежа-на Ракић
-СВ, тимови, ОС
|
јануар/фебруар
|
11.Самопроцена реализованих активности у првом полугодишту
12.Договор о раду у другом полугодишту
|
-Виола Ћук и Ма- рија Марковић
-Чланови стручног актива ШРП
|
март
|
13.Реализација акција, предавања, радионица планираних школским развојним планом и разматрање потешкоћа у реализацији плана.
|
-ОС, ППС и руко-водиоци СВ
|
април/мај
|
14.Договор о реализацији планираних активно-сти из школског развојног плана и пројектним активностима
15.Извештавање представника стручних органа школе о реализацији остварених садржаја
|
-Татјана Арсић и Данијела Миликић
-Тања Илић ,Жарко Станковић и Марија Марковић
|
јун
|
16.Евалуација реализованих садржаја
17.Израда извештаја о раду за шк.2023/24.год.
18.Израда плана рада и плана активности за наредну школску годину
19.Извештавање Наставничког већа и стручних већа и тимова о реа-
лизацији активности у шк.2023/24.години
|
-Виола Ћук и Ма- рија Марковић
-Виола Ћук
-Виола Ћук и чланови СА за ШРП
-Виола Ћук
|