Продужени боравак се организује у три групе и то :
| ГРУПА | ДОЛАЗАК | ОДЛАЗАК | 
| I | 7.00 | 12.00 | 
| II | 10.00 | 15.00 | 
| III | 12.00 | 17.00 | 
 
 
Планирани продужени боравак за ученике првог_разреда биће реализован по исказаним потребама родитеља.
У три групе продуженог боравка ради  троје учитеља:
Снежана Поповић,Младен Тадијановић и Славица Велимировић
 
Основна школа „Никола Тесла“, Винча
ПЛАН РАДА ПРОДУЖЕНОГ БОРАВКА ЗА ШКОЛСКУ 2023/2024. ГОД.
 
У школи се организује продужени боравак за ученике првог и другог разреда, а основни социопедагошки циљеви, који се остварују његовим радом су:
- 
Развијање и неговање радних навика,  
- 
 развој потенцијала детета,  
- 
усмеравање ка самосталном раду и учењу,  
- 
развијање моторичких способности,  
- 
подстицање групног рада сарадње и дружења, 
- 
 развијање и неговање језичке и математичке писмености, -идентификовање ученика којима је потребан корективни рад у циљу постизања бољих резултата,  
- 
примена правила о лепом понашању током боравка у учионици, трпезарији и школском дворишту, 
- 
 учење вештина спортског прихватања победе и пораза, подстицање на самоорганизовање групе за заједничке игре, усмеравање ка пријатељским односима и међусобном уважавању 
 
Боравком ће бити првенствено обухваћени ученици:
-са тешкоћама у интелектуалном, емоционалном и социјалном развоју;
-који живе у непотпуним породицама;
-чије су укупне породичне прилике несређене;
-који живе у слабим стамбеним условима;
-чија оба родитеља раде у иностранству;
-ученици путници;
-чија су оба родитеља запослена.
 
 Рад у продуженом боравку се одвија кроз:
-реализацију часова учења
-израде домаћих задатака
-слободних активности 
-слободног времена.
 
Ученицима  у продуженом боравку, ће се плански и педагошки организовано задавати следеће тзв. припремних домаћих задатака:
Читање дечијих часописа и листова
Читање обавезне школске и домаће лектире
Учење краћих прозних и поетских текстова
Гледање и слушање одређених филмских представа
Посећивање културно- просветних, историских и других значајних знаменитих објеката
Израда мање сложених дидактичких материјала
 
Активности у слободном времену ученика имају првенствено рекреативно-забавни и стваралачки карактер и могу бити:
-Едукативне, 
-Радне
-Културно-уметничке
-Спортске и
-Забавне
Организују се на принципу слободе избора и добровољности. 
 
Ученици у продуженом боравку треба да усваје:
-хигијенске и здравствене навике
-да стекну одговоран однос према својим обавезама
-да самостално решевају домаћи задатак
-да искажу креативност
-да науче да решавају сукобе мирним путем
 
КОРЕКТИВНИ РАД СА УЧЕНИЦИМА
| Садржај | Време | Извршиоци | 
| -Евидентирање ученика којима је потребан корективно-пе-дагошки рад, упознавање са околностима у којима такво дете живи. | септембар и октобар | -ППС,наставници и учитељи | 
| -Саветодавни рад са родитељима ученика којима је потре-бан корективно педагошки рад.  | током године | -Младен Тадијановић,наста-вници и учитељи | 
| -Групни и индивидуални рад са ученицима. | током године | -Снежана Поповић,наста-вници и учитељи | 
| -Сарадња у утврђивању нивоа захтева ученика у појединим наставним предметима. | током године | ППС | 
| -Сарадња са различитим институцијама због ученика чија природа проблема превазилази оквире школског бављења. | током године | психолог и педагог | 
| -Евидентирање ученика са проблемима у физичком развоју | септембар | -Наставници физичког ва-спитања и учитељи | 
| -Саветодавни рад са родитељима ученика који имају про-блема у физичком развоју. | током године | -Младен Тадијановић и  на-ставници физичког васпи-тања | 
| -Групна и индивидуална корективна гимнастика | током године | -Снежана Поповић и наста-вници физичког васпитаља | 
| -Евидентирање ученика са проблемима у говору. | септембар | -Јелена Стојадиновић  и   Снежана Поповић | 
| -Саветодавни рад са родитељима ученика који имају говорних проблема. | током године | -Јелена Стојадиновић  и   Снежана Поповић | 
| -Индивидуални корективни рад- говорне вежбе. | током године | -Јелена Стојадиновић и   Снежана Поповић | 
 
ПЛАН И ПРОГРАМ ОБРАЗОВНО- ВАСПИТНОГ РАДА ПРОДУЖЕНОГ БОРАВКА ЗА ШКОЛСКУ 2023/24. ГОДИНУ
 
| Месец | Самостални рад ученика | Занимања у слободно време | Циљеви и задаци | 
| IX | Самостални рад, часови учења и израде домаћих за-датака одвијају се у зависности од програма предви-ђених планом и програмом редо-вне наставе па се као такви не пла-нирају посебно. | -Формирање васпитне групе -Упознавање деце кроз игру и избор руководства групе -Спортске игре и такмичења у школском дворишту -Литерарне и ликовне акти-вности на тему: „Школе су велики и чудни дворци“. Израда паноа и уређивање учионице. -Читање школске лектире и дечије штампе | -Развијање другарства и осећаја припадности групи. Развијање та-кмичарског духа и осећаја за по-штовање правила игре. Богаћење речника и развијање маште. | 
| X |  | -Обележавање Дана школе рецитовањем пригодних пе-смица -Радионице на тему:,,Шта знам о саобраћају“.Обеле-жавање дечије недеље 
 -Гледање ТВ-програма, играње друштвених и дида-ктичких игара, спортске и такмичарске игре у шко-лском дворишту Пројекат „Златна јесен“ | -Неговање традиције.  Развијање свести о важности опреза у саобраћају. Упознавање са променама у природи, развијање маште.  -Развијање и неговање осећаја хуманости.    -Боравак на свежем ваздуху | 
| XI |  | -Јесењи мотиви. Јесен нам дарује плодове своје -Уређивање паноа и учио-нице -Спортске активности у школском дворишту -Слушањемузике 
 -Психолошкерадионице | -Упознавање природе и развијање еколошке свести.  -Развијање такмичарског духа.   -Развијање културе слушања и разумевања слушане музике. -Развијање свести о себи. | 
| XII |  | -Пројекат: Новогодишња чаролија: -прављење новогодишњих  јелкица од украсног папи-ра,прављење новогодишњих лампиона,прављење ново-годишњих честитки,израда  Снешка Белића од пласти-чних чаша, и израда паноа за Божић | -Развијање еколошке свести. Разијање маште, стваралаштва, осећаја за естетско уређивање простора у коме боравимо.  Неговање традиција и обичаја | 
| I  |  | -Обележавање дана Светог Саве рецитовањем приго-дних песмица и уређивањем паноа -Израда ликовних и литера-рних радова на тему:,,Зима зима епа шта је“ -Боравак на свежем ваздуху и игре на снегу -Психолошкерадионице | -Неговање традиције и обичаја.    -Развијање маште и смисла за писмено изражавање.  
 -Боравак на свежем ваздуху. 
 -Развијање свести о себи. | 
| II |  | -Читање дечије штампе и школске лектире -Обележавање дана вино-градара (Свети Трифун) -Дан розе мајца“  Међународни дан против вршњачког насиља -Такмичење у изговарању брзалица и постављању за-гонетки -Гледање ТВ-програма и цртаних филмова -Психолошке радионице | -Богаћење маште и речника као и ликовног изражавања кроз симболе. -Превенција против насиља.  
 Развијање такмичарског духа. -Развијање правилног односа према медијима. | 
| III |  | -Израда честитки за 8. Март -Израда и паковање поклона за маме,ликовне и литера-рне активности на тему: ,,ајлепша мама на свету“, уређивање паноа на исту тему -Весници пролећа 
 -Спортске игре и такмичења у школском дворишту | Развијање и неговање љубави и пажње према ближњима. Развијање маште и стваралаштва. 
 
 -Развијање еколошке свести и љубави према природи. -Развијање свести о потреби бора-вка на свежем ваздуху, развијање такмичарског духа. | 
| IV |  | -Спортске активности и игре у природи -Пројекат“Кад бираш, бирај здраво“ -Шарање ускршњих јаја и израда корпица за њих -Уређивање паноа на тему: ,,Ускрс“ -Драматизација научених текстова -Дидактичке игре, гледање ТВ-програма | -Развој свести о значају боравка на свежем ваздуху. -Развијање свести о здравој исхрани -Неговање традиције.   
 -Развијање маште и стваралаштва. 
 -Подстицање способности уживљавања у улоге. -Учење кроз игру. Развијање правилног односа према медијима. | 
| V |  | -Ликовне и литерарне акти-вности на тему:,,Мај, најле-пши месец“ -Радионица на тему дечијих права -Излети, посете и шетње, обилазак установа у месту -Спортске игре и такмичења у школском дворишту | -Подстицање маште и културе пи-сменог изражавања.  
 -Развој свести о себи.  
 -Упознавање околине и рада уста-нове у месту.  -Боравак на свежем ваздуху. Разви-јање такмичарског духа и осећаја за поштовање правила игре. | 
| VI |  | -Ликовне и литерарне акти-вности на тему: „Ближи се ближи лето“ -Спортска такмичења и игре у школском дворишту -Анализа рада наше заједни-це,изложба ученичких радо-ва | -Развијање маште.Неговање култу-ре писменог и ликовног изражава-ња. -Развијање спортског и такмича-рског духа. -Развијање способности анализе свог рада и самокритичности. | 
 
Годишњи план рада школске и ваншколске сарадње продуженог боравка за школску 2023/24. годину.
 
| Месец | Сарадници | Облик сарадње | 
| IX | -Родитељи, директор, психо-лог, педагог, наставници редо-вне наставе | -Формирање васпитне групе, израда педагошке докуме-нтације, набавка потребних средстава за рад. Договор о раду, развијање културних, хигијенских, и радних нави-ка. Побољшавање услова боравка рада набавком игра-чки и средстава потребних за рад. | 
| X | -Родитељи, психолог, педагог, наставници редовне наставе | -Свакодневни контакт са родитељима у циљу бољег упознавања социјалних и материјалних прилика у по-родици. Консултација са психо-педагошком службом у циљу унапређивања метода и организације рада. Посе-та библиотеци. Учешће у обележавању дечије недеље. | 
| XI | -Родитељи, психолог, педа-гог, наставници редовне на-ставе | -Свакодневни индивидуални разговори са родитељима и разговори за време дана отворених врата. Сарадња са психо-педагошком службом ради организације психо-лошких радионица.  | 
| XII | -Родитељи, наставници редо-вне наставе | -Свакодневни индивидуални разговори са учитељима у циљу сагледавања постигнутих резултата у раду уче-ника. Разговори са родитељима у циљу анализе пости-гнутих резултата рада. Учешће у новогодишњем маске-мбалу у сарадњи са учитељима. | 
| I | -Родитељи, психолог, педа-гог, наставници редовне на-ставе | -Анализа васпитно-образовног рада и успеха ученика. Пружање помоћи ученицима који имају потешкоће у савладавању предвиђених садржаја. | 
| II | -Родитељи и наставници редовне наставе | -Анализа и разговор о дисциплини ученика у проду-женом боравку. Посета библиотеци у циљу упознавања ученика са средствима масовних комуникација као и упознавање са руковањем апаратима. | 
| III | -Родитељи, наставници редо-вне наставе | -Израда честитки и поклона за маме. Организовање при-редбе за 8. март или осмомартовске продајне изложбе.  | 
| IV | -Родитељи, психолог, педа-гог, наставници редовне на-ставе | -Свакодневни разговори са родитељима и наставници-ма о успеху ученика у циљу постизања што бољих резу-лтата у школском учењу. Учешће у Вашару стварала-штва. | 
| V | -Родитељи, психолог, педа-гог, наставници редовне на-ставе, стручњаци археоло-шког налазишта. | -Индивидуални разговори у циљу побољшања успеха ученика. Посета археолошком налазишту „Бело брдо“ у Винчи. | 
| VI | -Родитељи, наставници редо-вне наставе | -Анализа успеха ученика на крају школске године. За-вршно дружење.  | 
 
ГОДИШЊИ ПЛАН РАДА СТРУЧНОГ АКТИВА ЗА ШКОЛСКО  РАЗВОЈНО ПЛАНИРАЊЕ   (школска 2023/24.година)
Координатор:Виола Ћук
 
| ВРЕМЕ | САДРЖАЈ РАДА | ИЗВРШИОЦИ | 
| септембар | 1.Конституисање стручног актива 2.Упознавање чланова тима са извештајем о раду у шк.2022/23.години 
 3.Израда Плана активности из Развојног плана школе за шк.2023/24.г.  
 4.Договор о даљој реализацији  пројектних активности на тему Путо-вање у прошлост нашег краја  | -Виола Ћук -Виола Ћук и Марија Марковић -Чланови стручног актива  ШРП -Бранислав Живко-вић, Татјана Илић, Татјана Арсић и чла-нови СА за ШРП | 
| октобар | 5.Сарадња са стручним већима и школским тимовима  у реализацији планираних активности из ШРП  
 6.Реализација радионица и пројектних  активности из Плана активности РПШ за текућу школску годину  | -Координатори шко-лских тимова и ру-ководиоци већа -Виолета Сандуло-вић, Весна Будимир, Весна Ђорђевић и Бранка Алимпијевић  | 
| новембар | 7.Сарадња и договор са СВ везана за планирање и реализацију проје-ктних активности везаних за обележавање Светског дана науке и обе-лежавање значајних датума   8.Праћење реализације радионица и  пројектних активности | -Снежана Ракић,Љ.Јо-вић, М.Стаменковић, Ивана Живанчевић Вулетић ,Данијела Миликић и руково-диоци СВ -Виола Ћук | 
| децембар | 9.Сарадња са СА за развој школског програма и координисање рада са осталим стручним тимовима у школи 
 10.Процена реализованих активности и предлози за унапређење рада  | -Виола Ћук,Марија Марковић и Снежа-на Ракић -СВ, тимови, ОС | 
| јануар/фебруар | 11.Самопроцена реализованих активности у првом полугодишту  
 12.Договор о раду у другом полугодишту | -Виола Ћук и Ма- рија Марковић -Чланови стручног актива ШРП | 
| март | 13.Реализација акција, предавања, радионица планираних школским развојним планом и разматрање потешкоћа у реализацији плана.  | -ОС, ППС и руко-водиоци СВ | 
| април/мај | 14.Договор о реализацији планираних активно-сти из школског развојног плана и пројектним активностима 15.Извештавање представника стручних органа школе о реализацији остварених садржаја | -Татјана Арсић и Данијела Миликић -Тања Илић ,Жарко Станковић и Марија Марковић | 
| јун | 16.Евалуација реализованих садржаја 
 17.Израда извештаја о раду за  шк.2023/24.год. 18.Израда плана рада и плана активности  за наредну школску годину 
 19.Извештавање Наставничког већа и стручних већа и тимова о реа- лизацији активности у  шк.2023/24.години | -Виола Ћук и Ма- рија Марковић -Виола Ћук  -Виола Ћук и чланови СА за ШРП -Виола Ћук |