ОШ "Никола Тесла", Винча

esdnevniklogo
large Google Classroom
rasporednastave 1
asdad

♥ ОШ "Никола Тесла" Винча ♥

za osmake

logo mpntr.png
1 39 (2)

Бројач посета

2167525

Учење на даљину

ucenje na daljinu

Изградња ОШ „Никола Тесла” у Лештанима

 

20210327 201201

COVID - 19 едукативни материјал

Календар

пон уто сре чет пет суб нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

DSCN6170 DSCN6706

 DSCN6707

 DSCN6708

DSCN6709

Радна атмосфера у библиотеци....

 

Ученици у библиотеци истражују. Наставници предметне и разредне наставе их упућују у библиотеку да раде паное, истражују и проналазе податке из енциклопедија које су доступне ученицима и из проверених сајтова. Ученици такође илуструју у библиотеци из музику, ове године је било разноврсних илустрација из Читалачког клуба и на тему ХОЋУ КУЋИ. 

 

DSCN6385DSCN6384

DSCN6382

Промоција читања кроз угледне часове: 

Тематски циклус: Бајке у васпитању и образовању

* Оскар Вајлд: Себични џин - 3/4

* Народна бајка: Чардак ни на небу ни на земљи - 3/4

* Народна бајка: Биберче 2/1, 2/3, 2/5

* А.С. Пушкин: Бајка о рибару и рибици 2/1

* Гроздана Олујић: Седефна ружа: 6/6, 6/8, 6/10, 6/4

Тематски циклус: Женско писмо у народној књижевности

* Вила зида град - народна лирска песма; богатство значења

* Зидање Скадра - народна песма 

 

Мотивација библиотекара за стваралачко истраживање на тему ,,Бајке у васпитању и образовању“

Стваралачко истраживање везано за бајке и њихов утицај на душу детета није класично истраживање. Наиме, више сам се ослањала на већ истражена подручја, пажљиво и аналитички читајући релевантну литературу: Бруна Бетелхајма: Значење бајке, Јунга: Речник симбола и архетипова, В. Јеротић: Бајке као терапеутско средство, В. Проп: Морфологија бајки, Нортоп Фрај: Анатомија критике, Снежана Самарџија: Облици усмене прозе, Нада Перишић Ђорђевић: Фантастична књижевност, Мирјана Дрндарски: Народна бајка у модерној књижевности,  Драган Лакићевић: Нивои и боје бајке.

Бајке су у наставном програму за основну школу присутне у свим разредима, што није случајно. Оне спадају у књижевну врсту која подучава, али не само то, она подстиче имагинативно и симболичко размишљање, буди снажно осећање идентификације код читаоца, поларизује стварност чиме се прави оштра граница између добра и зла, учи читаоца да препознаје ступњеве и развоје у свему што га окружује и не на последњем месту, неодољиво ствара естетски доживљај код читаоца, више него остале књижевне врсте. Иако су нестварне у поретку догађаја које приповедају, оне су врло блиске деци јер прате одрастање и баве се развојним путем и конфликтима деце и младих људи. Присутност бајки у наставном програму може имати вишеструке циљеве. Осим образовног циља који је у упознавању специфичности ове књижевне врсте, њених симбола, порука, језика, битни су и васпитни и функционални циљеви. Познато је да у психотерапеутској пракси постоји упознавање и посматрање сопствене личности кроз лик из бајке. Бруно Бетелхајм сматра да је читање бајки у детињству непроцењиво богатство за развој детета: ,,Да би једна бајка задржала пажњу детета , она мора подстицати његову машту; мора му помоћи да развија свој интелект и разјашњава своја осећања. Мора бити у складу са његовим стрпњама и тежњама. Нема ничег толико обогаћујућег и задовољавајућег, подједнако за дете и одраслог, као што је народна бајка.“ Бајка је моћно средство у естетском и стваралачком васпитању, јер има поруку, али посредовану чудесним догађајима што је блиско деци за усвајање. Отуд снажна упијеност деце у бајковите догађаје, а самим тим и могућност деловања на развој њиховог идентитета, личности, ставова и свеукупног погледа на свет. Квалитетном обрадом бајке може се истаћи дидактички принцип очигледности, а систематичном и пажњивом обрадом бајке, у тематском низу, остварају се важни дидактички приниципи: трајност усвојеног знања, примењивање у свакодневном животу, а рехабилитује се бајка као моћна архетипска књижевност. Бајке су неодољиве за све узрасте и генерације. Обрада бајке даје бројне могућности реализатору часа, а понекад делује благотворно једноставно читање бајке. Бајка својим архетипским слојевима додирује најтананије слојеве бића, она усхићује читаоца, и зато неће никада изаћи из моде. Одрасли док читају бајку и док је обрађују, треба да имају увид у њено значење и уопште значај бајки за филогенезу и онтогенезу, јер ће тако својим приповедањем и демонстрирањем оживети, приближити и актуализовати оно што је битно у њеној садржини, оно што је чини лепом у својој књижевној одредници. На тај начин  ће бити квалитетнија рецепција бајки, у смислу естетског доживљаја и катарзе, сазнајних, функционалних и образовних циљева коју обрада отвара.

Бајке су древна књижевна врста, у њима се преливају светови, оне су амалгам паганског и хришћанског, у њима је бесрпекорно прецизно и сликовито описано одрастање и сазревање јунака, зато су бајке узбудљиве за децу, и за одрасле који увек  расту и мењају се. Бајке су мудре и добро је натопити се њиховом снагом у детињству, одрстати са њима, јачати и припремати се за све оно што се зове живот одраслих.

Бранка Алимпијевић, мастер филолог

 

Женско писмо у народној поезији

 

Град на грани од облака је поетско-бајковита, ваздушаста, прозирна, најнежнија слика грађевине. У народној лирској поезији граде се чудесни градови: на роговима од јелена (,,Кујунџија и хитропреља"), вила зида град од људских костију (,,Вилин чуедсан град"), на грани од облака (,,Вила зида град"). Није случајно што вила зида град јер су жена и град у блиској симболичкој вези. Град је симбол мајке која заштићује и ограничује. Као што град има своје становнике, жена носи у себи своју децу. Слика града присутна је у старој књижевности (,,Псалми", народне творевине), преко Дикенса, Балзака, Достојевског, Џојса до рок и поп културе...у овој песми реч је о небеском граду, он је лоциран у неком међупростору, метапростору...Ова жена- вила је космотворитељица, заштитница, посредница, мајка, која је подигла децу, и бави се неким скоро уметничким послом, посматра игру муње и грома...Она је жена,вила, мајка, песникиња, вечно женско...,,МУшко и женско писмо у свадбеном ритуалу разликују се и препознају јер женско писмо призива љубав ради стварања новог живота и достизања биолошке равнотеже, мушко пак, до једнаког циља досеже испољавањем и доказивањем физичке снаге и вештине". Н. ЉУбинковић:,, Наши далеки преци"

Из есеја....

Б. А. 

АПРИЛ - ДАН КЊИГЕ

У нашој школи се током априла обележава Дан дечје књиге и Светски дан књиге. Дан дечје књиге(2. април)  установљен је по дану рођења Ханса Кристијана Андерсена, а Светски дан књиге(23. април) по дану када су преминули великани светске књижевности: Шекспир и Сервантес. У оквиру библиотеке одржавају се угледни часови: Седефна ружа 6/6, Биберче 2/3. Читалачки клуб - Перо птице Додо; предавање ученика о анитчком и елизабетанском позоришту; Пано ученика петог разреда. Ученици су један дан радили са средњевековним маскама у библиотеци. Библиотечка секција је укључена у обележавање јубилеја, а не само у процесу професионалне оријентације у вези са библиотечким пословима. 

Б.А. 

DSCN6374DSCN6375

ИЗЛОЖБА СЛОВО поводом Светског дана матерњег језика: Ученици су се заинтересовали за калиграфску школу коју ћемо организовати следеће године. Библиотекар је годинама радила са ученицима Калиграфију, ове године смо неколико радионица посветили лепом писању. 

 

DSCN6711DSCN6714

DSCN6712DSCN6713

Неке од Фото - разгледница које смо послали на конкурс

 

 

Grujić Emilija četvrto tri OŠ Nikola TeslaPopović Ema peto deset OŠ Nikola Tesla VinčaRistić Andjela sedmo osam OŠ Nikola Tesla VinčaRnjak Makarije peto deset OŠ Nikola Tesla VinčaStojanović Andjelija peto deset OŠ Nikola Tesla VinčaTeofilović Gordana treće četiri OŠ Nikola Tesla VinčaTeofilović Jovana drugo jedan OŠ Nikola Tesla VinčaTolimar Marko peto deset OŠ Nikola Tesla VinčaŽivković Ivan sedmo osam OŠ Nikola Tesla Vinča

 

 

Mus Filip treće četiri OŠ Nikola Tesla Vinča

Ученици наше школе су се са библиотекарком Бранком Алимпијевић укључили у реализацију фото-конкурса Разгледница из школске библиотеке. Мислимо да је наша библиотека лепо уређена, прилагођена ученицима, у њој се учи, ради, држе се предавања, радионице, видео презентације, читалачки клубови, ученици воле да се сретну у библиотеци и да ћаскају, слушају музику, истражују на интернету, истражују по енциклопедијама и стручним књигама. Лепо место за рад и одмор. Они који најчешће долазе у библиотеку, који учествују у њеном сређивању, осмишљавању програма, сликали су своје другаре како раде уобичајне послове: читају, причају, размишљају, истражују, проналазе, рецитују, цртају, пишу, уче, радују се....

Резултат тога је и награда ТРЕЋЕ МЕСТО на фото-конкурсу РАЗГЛЕДНИЦА ИЗ ШКОЛСКЕ БИБЛИОТЕКЕ, коју је расписало ДРУШТВО ШКОЛСКИХ БИБЛИОТЕКАРА. Ученик наше школе ФИЛИП МУС је својом фотографијом, на којој су његове другарице Гордана и Јована Теофиловић, освојио треће место на конкурсу. 

Честитамо!!!!

 Наша библиотека је запажено прошла на Конкурсу Издавачке куће ЕДУКА за најбољу библиотеку. 

DSCN6782

razigrana2DSCN6239DSCN6237DSCN6227DSCN6217DSCN5616DSCN6205

 

 razigrana bibliotekarazigrana 1razigrana biblioeka