ОШ "Никола Тесла", Винча

esdnevniklogo
large Google Classroom
rasporednastave 1
asdad

♥ ОШ "Никола Тесла" Винча ♥

za osmake

logo mpntr.png
1 39 (2)

Бројач посета

2167447

Учење на даљину

ucenje na daljinu

Изградња ОШ „Никола Тесла” у Лештанима

 

20210327 201201

COVID - 19 едукативни материјал

Календар

пон уто сре чет пет суб нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31

ДЕЧЈА НЕДЕЉА У НАРОДНОЈ СКУПШТИНИ РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ

                „ГРАДИМО МОСТОВЕ МЕЂУ ГЕНЕРАЦИЈАМА“

3. октобра 2017г. чланови нашег Ученичког парламента – Валентина Петковић као председница, Андреј Бакић-Грчак као потпредседник у пратњи Дивне Милошевић, координаторке рада  УП-а, учествовали су у раду седнице УП-а из целе Србије у Народној скупштини Републике Србије. Ова седница се традиционално одржава сваке године у октобру као вид обележавања  манифестације  „Дечја недеља“.

Тема овогодишњег скупа била је „Међугенерацијска солидарност – мој допринос“. 

Након уводне речи коју је изнела Милена Бићанин заменица председника Одбора за права детета Народне скупштине РС и Иве Ераковић извршне директорке организације „Пријатељи деце Србије“као и Марије Булат из „Регионалне конфедерације за младе“, реч је узео Дражен Зацеро такође из орг. „Пријатељи деце Србије“. На почетку он је представио значење појма међугенерацијске солидарности, шта она подразумева, који су начини испољавања.

Како је седница била интерактивна, у њој су равноправно учествовали и ученици. Они су износили своје виђење појма, које су потешкоће али и предлоге за унапређење међусобне солидарности. Истакнуто је да солидарност не подразумева само однос према старијим суграђанима (нпр. уступање седишта у аутобусу и сл.), већ је то и однос млађих и старијих ученика у школи, односи између наставника и ученика, односи родитеља и деце и многи други.  Солидарност подразумева добре међусобне односе СВИХ људи у различитим етапама живота – то је однос СВАКОГ ОД НАС СА СВАКИМ ОД НАС.

Један од фактора који утичу на ниво остварености међугенерацијске солидарности је и демографска слика савременог друштва. У њој постоји неравнотежа у броју између старије и млађе популације. Чињеница је да се људски век продужио захвањујући бољим условима живота ( напредак науке и технологије, боља информисаност и многи др.) С друге стране људско друштво се променило : млади све касније ступају у брак, имају по једно или двоје деце.То је недовољно за позитивну репродукцију друштва. Тако се број старијих повећава у односу на младе. То често има за последицу љутњу и бес и често, непримерено понашање млађих према старијима.

Шта нам је чинити у таквој ситуацији? Пре свега, потребно је радити на подизању свести о значају добрих међугенерацијских односа код свих без обзира на године живота. Старији своје искуство треба да на позитиван начин пренесу млађима, не користећи при том своју позицију јачег. Деци не треба ауторитет већ подршка. Млади са друге стране треба да поштују то искуство старијих и могућност да нешто науче на њему. Само у тој међусобној интеракцији, ти односи расту и напредују.

Поносимо се нашим активним учешћем у дебати на ову тему. Изнели смо добре и иновативне предлоге који су прихваћени од стране свих учесника и награђени аплаузом .

Трудићемо се да исте применимо и тако допринесемо унапређењу међусобних односа,за почетак, у нашој школи.

                                                                   Д. Милошевић

СМЕДЕРЕВО – ТРЕЋА КОНФЕРЕНЦИЈА  ЂАЧКИХ  ПАРЛАМЕНАТА    РЕГИОНА              

На позив координатора рада Градског парламента ученика Смедерева а у организацији Регионалног центра за таленте и развој деце Смедерева, 19. октобра 2017г. представници нашег Ученичког парламента били су у Смедереву и учествовали у раду конференције ђачких парламената региона.

Тема овогодишње, треће конференције, била је „Утицај медија и развој медијске културе код основаца“.

Састанак је уприличен у ош. „Др. Јован Цвијић“, где су се окупили представници ђачких парламената из Краљева, Чачка, Ваљева као и наши ученици : Валентина Петковић председница нашег УП-а, Анита Кампуш, члан УП-а у пратњи координаторке рада нашег УП-а

Дивне Милошевић , логопеда као и проф. енглеског језика Биљане Бранковић. Ми смо били представници београдских школа.

После уводне речи директорке ове школе, имали смо прилику да обиђемо и разгледамо школу. Оно што бисмо издвојили као куриозитет је то што ученици ове школе носе униформе већ десет година! Та пракса се спроводи доследно и представља пример како је могуће реализовати добру идеју ако су сви искрено заинтересовани и активно раде на њеном спровођењу.

После разгледања окупили смо се како би свако представио своју школу. Нашу школу представиле су Валентина Петковић и Анита Кампуш, кратким историјатом о настанку школе, њеним каснијим трансформацијама као и оним чиме располаже данас. Поделиле су учесницима неколико примерака нашег школског часописа „Винчанско писмо“ а ми смо од домаћина добили мајице са логом Ученичког парламента региона.

Подршку овој конференцији пружили су и Министарство просвете науке и технолошког развоја РС и представници локалних медија.

Радни део конференције одржан је у Градском музеју Смедерева. Рад је подразумевао три тематске радионице а теме су биле следеће :

-      „Културни садржаји као вид отпора непримереним медијским садржајима“

-      „Друштвене мреже – добре и лоше стране „

-      „ Медији – проблем тачног информисања“ 

Учесници су се мењали по групама, тако да су сви прошли све три радионице.

На крају донели су заједничку декларацију која је гласила :

Након разматрања проблема који се јављају у школама али и у животу ученика а који су изазвани неправилним схватањем  и употребом медија и друштвених мрежа, апелујемо на све релевантне чиниоце почев од Министарства културе, медијских кућа, удружења новинара и других институција да узму у заштиту децу основношколског узраста од непримерених садржаја који се пласирају путем телевизије а најочигледнији су у ријалити програмима. Тражимо да се нађе начин да ови садржаји буду недоступни деци млађој од 15 година због својих аморалних ставова  који изражавају све оно што никако не би смео да буде идеал младог човека.

Такође апелујемо да се појача контрола употребе друштвених мрежа, јер разни видови насиља вређања и омаловажавања остављају несагледиве последице на личност младих особа.“

Након овог радног дела и закључака са конференције имали смо ручак у ресторану и време које је предвиђено за обилазак културно историјских знаменитости града. Обишли смо смедеревску тврђаву, остатке последњег српског средњевековног двора. Она је својом монументалношћу некада,представљала  лепотицу од камена а данас највећу равничарску тврђаву у Европи. У тој чудесној историјској причи о Тврђави, невидљивим нитима повезане су прошлост, садшњост и будућност – негде на граници између истине и легенде створен је непролазни симбол Смедерева.

Дан је био предиван, сунчан...склопили смо нова познанства, сликали се, разменили адресе...Овакви састанци враћају веру у то да можемо да променимо на боље све што замислимо, само ако имамо чврсту вољу, марљивост, слогу и свест о будућности.

             

                                                              Д. Милошевић                                                              

 

Набавка књига за богаћење библиотечког фонда из средстава која су Законом о буџету Републике Србије за 2017. годину опредељена за набавку наставних средстава за уџбенике...а у складу са избором средстава од стране Министарства просвете, науке и технолошког развоја, библиотекар је у сарадњи са директором, стручним сарадницима и наставницима, направио план набавке. Наручено је преко двеста књига и то из спектра школске лектире, али наручени су и значајни наслови са едукативним и уметничким садржајем који су корисни за дечије васпитање и образовање. 

Библиотекар 

Бранка Алимпијевић

 

I 12

Ново у Закону о основама система  васпитања и образовања

Скупштина Србије је донела нови Закон, који је ступио на снагу 7. 10.2017. године. У одредби закона, члан 84. мења се терминологија, пре је било родитељ или старатељ, сада је други законски заступник. Родитељ или други законски заступник дужан је да у року од осам дана обавести школу о изостанку ученика. У закон о забрани дискриминације и забране од насиља, злостављања и занемаривања убачено је дигитално насиље. Такође, што се тиче одговорности родитеља, прекршај је непохађање наставе у школи. Родитељ сноси регресивну штету школи у том случају. Лакше повреде санкционишу се укорима разредног старешине, теже повреде укорима директора и Наставничког већа. Важна новина у закону је то што школа може да пребаци ученика у другу школу без сагласности родитеља, а уз прихватање друге школе. Теже повреде ученика:

1. Уништење, оштећење, скривање, изношење, преправка или дописивање података у евиденцији коју води школа или друга организација, односно орган.

2. Поправка или дописивање података у јавној исправи коју издаје школа

3. Уништење или крађа имовине школе

4. Поседовање, подстрекивање, помагање, давање другом ученику и употреба алкохола, дувана, наркотичког средства или психоактивне супстанце

5. Уношење у школу или другу организацију оружја, пиротехничких средстава или другог предмета које може да угрози или повреди друго лице

6. Понашање ученика којим угоржава властитиу безбедност или безбедност других ученика, наставника или запослених у школи

7. Употреба мобилног телефона, електронског уређаја и другог средства у сврхе којима се угрожавају  права других или у сврхе преваре у поступку оцењивања; 8. Неоправдано изостајање са наставе и других облика образовно-васпитног рада више од 25 часова у току школске године, од чега више од 15 часова након писменог обавештења родитеља, односно другог законског заступника од стране школе.

9. Учестало чињење лакших повреда обавеза у току школске године, под условом да су предузете неопходне мере из става 1. овог члана ради корекције понашања ученика.

 

 

Библиотека је обогатила свој простор великим урамљеним сликама наших писаца. Иницијатор за уређење простора је Слбоданка Чокеша. Неке од фотографија стићи ће до Болеча и своје место ће наћи у предворју школске библиотеке.

Б. А.