ОШ "Никола Тесла", Винча

esdnevniklogo
large Google Classroom
rasporednastave 1
asdad

♥ ОШ "Никола Тесла" Винча ♥

za osmake

logo mpntr.png
1 39 (2)

Бројач посета

3049202

Учење на даљину

ucenje na daljinu

Изградња ОШ „Никола Тесла” у Лештанима

 

20210327 201201

COVID - 19 едукативни материјал

Календар

пон уто сре чет пет суб нед
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

У ТОКУ СУ РАДОВИ У БИБЛИОТЕЦИ...

Стручни сарадници - библиотекари:

Слободанка Чокеша- Винча

Бранка Алимпијевић - Ритопек, Болеч

Слободанка Боба Чокеша

 Од својих професионалних почетака везана је за ОШ ,,Никола Тесла“ у Винчи. Предавала је српски језик и књижевност од 1988. године, да би након одласка Милана Попарића у пензију 2015. године, одлучила уз подршку директора, да преузме послове школског библиотекара у матичној школи. Боба је задржала старешинство и даље је подршка својим ученицима у сваком погледу. Слободанка Чокеша је део културног живота ове школе и учествовала је у њеној промоцији кроз своје и текстове својих ученика објављених у часописуВинчанско писмо. Била је реализатор Светосавске академије дужи низ година, прослава поводом Дана школе и већ годинама активно води рецитаторску секцију, а сада је решила да својим префињеним укусом и осећајем за стилизацију енетријера преобрази библиотечки простор. Радови су кренули од кречења, прављењем нових полица, једне стаклене где ће се држати ретке и вредне антикварне књиге, осликавањем простора и сређивањем библиотечке грађе. Радови су у току, а до краја школске године, ово ће бити један од најлепших библиотечких простора у окружењу. Боба воли да комуницира са децом, па је библиотека увек пуна ученика који су радно расположени. Тиме је заједно са њима укључена у пројекат професионалне оријентације, а њени млади библиотекари су врло прецизно упућени у библиотечке послове и активно учествују у раду и маркетингу школске библиотеке. Својом отвореношћу, сарадљивошћу, добром организацијом рада, створила је повољне условe за испољавање стваралачких и практичних способности својих ученика. Омогућила им је да активно учествују у осмишљавању и сређивању библитеке, научила их је библиотечким пословима, допринела је лепоти вршњачког дружења и учења, неформалним односима међу сарадницима, поштовању школске имовине, подстакла је њихов естетски укус и навику читања и чувања књиге. Када од школске библиотеке направи пријатан радни и читалачки простор, Слободанка Чокеша планира да организује књижевна дружења, угледне часове, промоције књига, да и даље обучава ученике за рад у библиотеци, да се дружи са ученицима и колегама у топлини књига (,,Књига јаче греје него гуњ. То је од сјаја угашених звезда...“) и топлини сопственог бића. Ова гостопримљива дама сличи енглеским списатељицама с почетка прошлог века, и својом елеганцијом, међу књигама као међу свећама, осветљава и утопљава душевношћу библиотеку, која је део великог имена, управо оног везаног за светлост, просветљење, учење и знање, великог Николе Тесле.

Текст написали Бобини сарадници

Тематски циклус: БАЈКЕ У ВАСПИТАЊУ И ОБРАЗОВАЊУ/Бранка Алимпијевић

Стваралачко истраживање везано за бајке и њихов утицај на душу детета није класично истраживање. Наиме, више сам се ослањала на већ истражена подручија пажљиво и аналитички читајући релевантну литературу: Бруна Бетелхајма Значење бајки; Карла Густава Јунга Симболи и архетипови, Феноменологија бајке; Владимира Пропа Морфологија бајки, Владету Јеротића Бајке као терапеутско средство,Психијатрија и фантастика; Мирјана Дрндарски Народна бајка у модерној књижевности, Драган Лакићевић Нивои и боје бајке; Снежана Самарџија Облици усмене прозе; Нада Ђорђевић Перишић Фантастична књижевност; Нортоп Фрај Анатомија критике. Бајке су у наставном програму за основну школу присутне у свим разредима што није случајно. Бајке су древна књижевна врста, у њима се преливају светови, оне су амалгам паганског и хришћанског, у њима је беспрекорно прецизно и сликовито описано одрастање и сазревање јунака, зато су бајке узбудљиве за децу, а и за одрасле који увек расту и мењају се. Бајке су мудре и добро је натопити се њиховом снагом у детињству, одрастати са њима, јачати и припремати се за све оно што се зове живот одраслих....

Обраду бајки кроз угледне часове поделила сам у тематске целине и реализовала сам их протеклих година. Циклус угледних часова траје четири године, након чега ћу објавити књигу која ће бити плод стваралачког искуства и рада са ученицима.

  • Тема: Хришћански подтекст и сатирична транцпозиција бајке: Х. К. Андерсена: Царево ново одело; А. С. Пушкин: Бајка о рибару и рибици.
  • Тема: Етномитолошки приступ бајкама и вишезначност симбола: Чардак ни на небу ни на земљи, Аждаја и царев син.
  • Стваралачко васпитање – имплементација бајки у ваннаставне активности:Ружно паче и У цара Тројана козје уши.
  • Бајка, позориште и музика: В. А. Моцарт: Чаробна фрула; Снежана и седам патуљака – луткарска представа.
  • Уметничко стварање света – Бајке Гроздане Олујић.


Женско писмо у народној лирској поезији - Вила зида град 

Ову песму сам годинама обрађивала са ученицима петог разреда и изненадило ме је колико пружа могућности за обраду и стваралачко истраживање. Начини обраде ове песме налазе у Бази података Креативне школе за 2010/11. годину као пример добре праксе и у Зборнику са националне конференције Примена ИКТ у настави, 2013. Нови Сад.

Бранка Алимпијевић

ДАН ДЕЧИЈЕ КЊИГЕ - 2. АПРИЛ

Април – Дан књиге у ОШ ,,Никола Тесла“, Винча, Болеч, Ритопек

Библиотекар школе је у сардњи са разредним наставницима и ученицима обележила Дан дечије књиге установљен по Андерсеновом рођењу (2. април). Пре извођења угледног часа и драматизације бајкеЦарево ново одело, библиотекарка је укратко обавестила ученике зашто је април Дан књиге (Дан дечије књиге и Светски дан књиге установљен по Шескпировом и Сервантесовом рођењу).

Час је замишљен као интерактиван уз интердисциплинарни приступ теми. Најлепши и најдинамичнији део рада су биле припреме за драмазицију ове бајке и новинарски посао ученика. Ученици су имали улоге наратора, цара, превараната, дворана, грађана и дечака који открива истину. Сви су учествовали у представи, гледаоци представе били су и актери – грађани који су се прво дивили царевом новом оделу, а после су се придружили демаскирању цара. Дрматизација има своју уметничку пуноћу уз музику и песму, па су ученици на почетку и крају часа отпевали песму Бранка Коцкице Дете је мали човек, а човек је велико дете....Часу су присуствовали сви ученици млађих разреда подручних школа, а гости на часу били су ученици старијих разреда и наставници. На почетку часа подсетили смо се Андерсенових бајки и порекла и живота овог Данца,а помоћу мапе Европе показала сам им како просторна даљина не значи ништа када је у питању добра прича. На глбоусу сам им показала да бајке из различитих делова света имају сличне мотиве и теме, што говори о чудесној особини бајке да верно осликава дечији свет доживљаја. Присетили смо се у ком веку сада живимо, у ком веку су рођени родитељи и наставници ученика и у ком веку је рођен Андерсен.Тиме смо избрисали и временску дистанцу када је у питању добра прича и уметност уопште. Подвукла сам сатиричну тенденцију ове бајке која је матрица према Чеховљевој причи Чиновникова смрт и Мртвом мору Радоја Домановића, (и једна и друга прича су у програму за седми разред), исто тако указала сам и на хришћанске мотиве у Андерсеновим бајкама. Након главног дела часа, драматизације бајке, разговарали смо оспецифичностима ове бајке, нестварним елементима у њој, о цару и његовим особинама, о министрима који лажу цара и разлозима њихових лажи.Затим смо ликове поделили на лаковерне и истинољубиве, на оне који лажу и који не лажу. На крају класичних бајки зли ликови су кажњени. Овај цар је лаковеран и неодговоран и због тога је претрпео казну: био је јавно исмејан. Разговарали смо о новим могућностима завршетка ове бајке, па су ученици давали своје варијанте.Закључили смо да истина увек излази на видело и упоредили смо ову бајку са још једном која има сличан мотив: У цара Тројана козије уши. Зашто баш из уста детета цар спознаје истину: схвата да је заиста го?

   Овај час је имао и интердисциплинарну димензију, вероучитељ је ученике повео у причу о Адаму и Еви и првобитном греху, па су ученици заједно са њим дошли до закључка да лаковерни цар одговара Адаму; преваранти змији; дворани су пали свет, а дечак је богомладенац Христос, који је говорио истину и живео у складу са својим речима. Хришћанство је религија младости, она се обраћа деци и дечијем срцу у људима. Подсетили смо се порука: Постаните као деца..., ви сте со земљи....Будите мудри као змије, а безазлени као голубови...

Затим су ученици – новинари постављали питања својим наставницима:

. Да ли се дечак из Андерсенове бајке изгубио у данашњем времену?

. Да ли сте некад изневерили себе и своја уверења и приклонили се већини?

. Шта подразумева зрелост?

. Шта значи бити млад у души?

Наставници су добили и домаћи задатак од ученика: Дете у мени....

Час смо завршили Бранковом песмом, коју смо сви заједно певали: Сваки је човек био дете/и свако ће дете бити човек/тако је било одувек/и тако ће бити довек./Дете је значи мали човек,/а човек је велико дете/то сви често забораве/а било би добро да се сете./Сви смо ми само људи/велики и мали/и сви смо мало добри/а мало смо неваљали./Зато се децо треба трудити/јер лоше било не би/да дете поправи у себи човека,/а човек дете у себи./Бићу бољи сваког дана/трудићу се снажно/зато што је јако битно и прилично важно...

Бранка Алимпијевић, с.с. библиотекар

 

Тематска недеља: БАЈКА – новембар 2015.

Актив трећег разреда целу недељу је посветио бајкама. Наставне јединице су обрађиване кроз симболе, догађаје, примере из бајки. У свечаној сали школе ученици су извели драматизацију бајке Пепељуга у различитим варијантама, а библиоткарка је у уводном делу рекла нешто о главним карактеристикама бајке уз видео презентацију.

Белепок – предавач магистар Стела Бошњак – 4. 3. 2016.

У свечаној сали матичне школе професорка историје одражала је занимљиво предавање о делу француске историје од 1871-1914. Подстакнута романом Фредерика Бербеда ,,Француски роман“, који се налази у нашој бибилиотеци, Стела Бошњак је дошла на идеју да направи један мали омаж француском народу. Након предавања повео се разговор о култури, уметности, књижевности и начину живота овог народа, једном речју, Стела је оживела дух ове велике културе и приближила га слушаоцима и учесницима у овом разговору.

Активности у библиотеци - сређивање матичне библиотеке уз учешће и ангажовање ученика.

Обележен Дан дечије књиге - 2 април, установљен према Андерсеновом рођендану, драматизацијом бајке Царево ново одело.

 

   
 

НАСТАВНО ОСОБЉЕ 2019-2020.

1.
Сузана Ристић
65.
Љиљана Мисирлић
2.
Александра Љујић
66.
Љиљана Николић
3.
Биљана Бранковић
67.
Љиљана Стаменковић
4.
Биљана Милев
68.
Љубица Крстић
5.
Богдан Јукић
69.
Јована Лајхнер
6.
Бојана Мишковић
70.
Марија Зјајић
7.
Mилена Ћендић
71.
Стефан Степановић
8.
Ивана Обрадовић Брашњић
72.
Марија Марковић
9.
Наташа Митровић Ђаниш
73.
Татјана Арсић
10.
Валентина Шербић
74.
Мелита Петковић
11.
Вера Танасијевић
75.
12.
Вера Трендафилоски
76.
Биљана Ковић
13.
Вера Шалипур
77.
Снежана Крстић
14.
Весна Арсић
78.
Милица Кљештан (Марина Лукић Марјановић)
15.
Весна Будимир
79.
Милица Крсмановић
16.
Ивана Живковић
80.
Миљана Симић
17.
Весна Ђорђевић
81.
Милица Симић
18.
Весна Писаревић
82.
Александра Борисов
19.
ВеснаПутниковић
83.
20.
Виолета Сандуловић
84.
 Сања Бублић
21.
Власта Стаменковић
85.
Мирослав Радовановић
22.
Весна Слијепчевић
86.
Мирјана Илић
23.
Маја Димић
87.
Мира Мишић Михaјловић
24.
Гордана Томић
88.
Мирјана Личина
25.
Гордана Тошић
89.
Ивана Јанковић
26.
Далиборка Турајлић
90.
Мица Баштовановић
27.
Данијела Миликић
91.
Весна Ивић
28.
Данијела Миљковић
92.
Тамара Пришуњак
29.
Оливера Пешут
93.
Мирјана Симић
30.
 Mилош Маринковић
94.
Сузана Дојчиновић
31.
Дејан Јабучанин
95.
Наташа Миодраговић
32.
Дивна Баштовановић
96.
Наташа Митровић
33.
Драган Вукомановић
97.
Невена Ђукановић
34.
Драган Павловић
98.
Бојана Лековић
35.
Ивана Раичевић
99.
Зорица Радивојевић
36.
Драгана Живковић
100.
Ана Крстовић
37.
Драгана Јеремић
101.
Михаило Миловановић
38.
Драгана Стојановић Мегла
102.
Ружица Миљковић
39.
Драгана Радмановић
103.
Сандра Бабић
40.
Драгољуб Чупковић
104.
 Маја Мартић
41.
Растко Гулан
105.
Светлана Јакшић
42.
Дражена Трајковић
106.
Иван Топаловић
43.
Јелена Вишњић
107.
Сузана Ристић
44.
Дубравка Плавшић
108.
 Љиљана Богосављевић
45.
Ђорђе Јеремић
109.
Славица Младеновић Ивановић
46.
110.
Слађана Ивановић
47.
Зорана Срдић
111.
Слободан Животић
48.
Зорица Брцан
112.
Силвана Христов
49.
Наташа Милошевић
113.
Снежана Калађурђевић
50.
Ивана Антић
114.
Снежана Ракић
51.
Сандра Бабић
115.
Стаменковић Мирјана
52.
Ивана Јанковић
116.
Станица Јанковић
53.
Марија Животић
117.
Стела Бошњак
54.
ЈасминаПантић
118.
Сузана Момић Радосављевић
55.
Јасминка Мирковић
119.
Татјана Јовановић
56.
 Милица Штрбац
120.
Татјана Максимовић
57.
Јелена Цалић  
121.
Татјана Николић
58.
 Милица Живановић
122.
Татјана Павловић
59.
Ана Теофиловић
123.
Јасмина Васковић
60.
Катарина Ђокић
124.
Дражена Вјештица
61.
Лидија Сојкић
125.
Марина Попађиноски
62.
Љиљана Живановић
126.
Татјана Војиновић
63.
 Бранислав Живковић
127.
Татјана Илић
64.
 Жарко Станковић
128.
Јелена Вишњић
129.
Младен Тадијановић
 
 
130.
Снежана Поповић
       131. Драгана Станковић
       132.  Сандра Бабић
       133.  Наташа Златановић
       134.  
       135.